• صفحـه اصلی
  • دکتر خدایی معاون امور هماهنگی عمرانی استادارای خراسان رضوی در نخستین سمینار هم اندیشی حمل و نقل کشور در طرقبه
  • دکتر خدایی معاون امور هماهنگی عمرانی استادارای خراسان رضوی در نخستین سمینار هم اندیشی حمل و نقل کشور در طرقبه
دکتر خدایی معاون امور هماهنگی عمرانی استادارای خراسان رضوی در نخستین سمینار هم اندیشی حمل و نقل کشور در طرقبه

۱۴۰۱/۰۹/۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری طرقبه ؛ معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برآوردها نشان می‌دهد خسارت ناشی از تلفات و حوادث رانندگی درون و برون‌شهری در استان از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان بوده که این عددی تکان‌دهنده است. با این مبلغ می‌شود ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر خط قطار شهری ایجاد و ناوگان درون‌شهری مشهد را نوسازی کرد.

جواد خدایی امروز، ۲۶ آذر، در نخستین سمینار هم‌اندیشی حمل و نقل کشور و رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل طرقبه که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حمل و نقل درون‌شهری به دلیل گستردگی نیاز به بررسی مفصل دارد. در حوزه حمل و نقل باید به تجربه دنیا نگاه کرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاق مهمی در حال رخ دادن و آن نیز نوسازی ناوگان حمل و نقل پس از سال‌ها و تخصیص اعتباراتی خطوط ریلی درون‌شهری است. تمام این‌ها زمانی پاسخگو نیازهاست که ریشه‌های مشکلات شهرها شناسایی، به آن توجه و سپس رفع شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد آلودگی هوا به دلیل خودروهای تک‌سرنشین و موتورسیکلت‌هاست، تصریح کرد: این مساله حاکی از این است که مدل توسعه حمل و نقل مدل درستی نبوده است.  

خدایی خاطرنشان کرد: امروز در دولت سیزدهم موضوع توسعه حمل و نقل درون‌شهری در حال پیگیری است. در خراسان رضوی بخشی از تحقق نهضت ملی مسکن با مشارکت شهرداران در حال انجام است. در کنار این موضوع باید به بخش حمل و نقل عمومی نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع جلوگیری از گسترش تلفات جاده‌ای موضوعی است که مورد توجه رئیس‌جمهور قرار دارد، افزود: ایجاد فضای انضباط ترافیکی و توجه به ایمنی حمل و نقل درون‌شهری موضوعی است که مورد توجه دولت است؛ در همین راستا در خراسان رضوی بسته‌ای به نام انضباط ترافیکی در دست پیگیری است.  

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سند توسعه کشور شاهد کاهش ۱۰ درصدی تلفات درون‌شهری و برون‌شهری باشیم. عمده تلفات درون‌شهری مربوط به موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده و برای موتورسواران مربوط به گروه‌های سنی مربوط به زیر ۳۵ سال است.

footer banner