اهداف، برنامه ها و فعالیتها درحوزه اتوبوسرانی
برنامه ریزی
- طرح زمانبدی خطوط اتوبوسرانی از پایانه
- هنگام سازی اصلاح خطوط و ناوگان شبکه اتوبوسرانی
- قیمت گذاری شناور خدمات اتوبوسرانی متناسب فضاها
- بررسی و تبیین سیستم قیمت تمام شده هزینه جابجایی مسافر در بخش خصوصی
- طراحی مدل بهینه یابی ظرفیت تعداد انواع وسایل حمل و نقل عمومی خطوط اتوبوسرانی
- بررسی قیمت تمام شده خدمات و فعالیت های سازمان و راهکارهای افزایش بهره وری
- ارزیابی اجرای طرح پرداخت نقد بهاء خدمات اتوبوسرانی و بازنگری
- تعداد ناوگان مورد نیاز تا افق 1404
- فروش و درآمدزایی از محل تابلوهای ایستگاههای اتوبوس و بدنه اتوبوسها
- خصوصی سازی ناوگان حمل و نقل
- تهیه آمار و اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعات و بروزرسانی
کنترل و نظارت
- بررسی و پایش عملکرد خطوط به لحاظ میزان جابجایی روزانه مسافر، میزان تراکنش و درآمد خطوط-ساعت کارکرد ناوگان-سرفاصله زمانی خطوط-سرعت غیرمجاز-خروج از خط-عدم کارکرد- هزینه های اتوبوسها به تفکیک هر اتوبوس و مینی بوس- سرویس های دربستی
- بررسی میزان عدم پرداخت بهای خدمات سازمان و روشهای برای کاهش آن
- آمار ناوگان به لحاظ تعداد، عمر، مصرف سوخت و ..
- بررسی و پایش وضعیت تصادفات ناوگان
تجهیز و توسعه زیرساخت های حوزه اتوبوسرانی
- احداث پارکینگ
- ارائه خدمات تعمیرگاهی و کارواش
- ارتقاء و ایجاد سامانه هوشمند و نرم افزاری جهت خدمات دهی بهتر به شهروندان
- راه اندازی خطوط گردشگری و اتوبوس های VIP
آموزش
- برگزاری دوره های آموزشی: آشنایی با قوانین و آئین نامه های راهور، تصادفات،بهره برداری-آشنایی با شرح وظایف اتوبوسرانان و مینی بوسرانان- آشنایی با سیستم تعمیر و نگهداری اتوبوس شهری-دوره های مقدماتی امداد و نجات و اطفاء حریق-ارتباط مؤثر-آموزش مباحث حوزه خانواده-ترویج فرهنگ شهروند مداری و تکریم مسافران-دوره های فنی و تخصصی ترویج فرهنگ توجه به حوزه سلامت جسمی و روحی همکاران-مشاوره و روانشناسی
- اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده